نمایشگاه کاوراِکس (CoverEx)، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیدههای نوین علم و صنعت و انتقال فناوری در حوزه صنعت پوششهای ساختمانی است.
مشارکت در نمایشگاه کاوراِکس باعث میشود تا توانمندی واحدها و بنگاههای مختلف تولیدی و خدماتی به معرض نمایش گذاشته شود و به تبع آن زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم گردد.
در تعریفی گویا و کوتاه، نمایشگاه را میتوان تبلیغ زنده نامید، زیرا در نمایشگاه عواملی چون تولیدکننده، توزیعکننده، مصرفکننده و کالا یا خدمات در یکزمان و مکان مناسب گردهم میآیند. همچنین برگزاری نمایشگاه موجب ارتقاء سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان میگردد.
یکی از نتایج مهم برپایی نمایشگاه، پدید آمدن فرصتهای بیبدیل بهمنظور دستیابی سریع، کمهزینه و بدون واسطه به اطلاعات موردنیاز بخشهای تجاری–صنعتی است. لذا توسعه صنعت نمایشگاهی، خود موتور محرکه و عامل پویای بخشهای مختلف اقتصاد بومی و ملی به شمار میرود.
امروزه نمایشگاه نسبت به بازارهای سنتی در گذشته، دچار تغییرات چشمگیری شده است. در آن زمان، بازار کانون اصلی فروش کالا و ارائه اطلاعات و خدمات بشمار میرفت. نمایشگاههای آن زمان محدود و ساده بود، تکامل بازارهای محلی، هستههای اولیه تشکیل نمایشگاههای منطقهای را فراهم کرد و بهتدریج نمایشگاه بینالمللی به وجود آمد. با آغاز رنسانس در اروپا و تحولات سریع دانش و صنعت، رفتهرفته بر حجم کالاها و تولیدات اضافه شد و بهمنظور یافتن بازاری جهت فروش آن کالاها، برگزاری نمایشگاه موردتوجه بیشتری قرار گرفت و با توسعه تجارت بینالملل، نمایشگاه از جایگاه ویژهای در میان ملل مختلف جهان برخوردار گشت. امروزه در عصر پرشتاب فناوری و تکنولوژی و در دنیایی که صحبت از اقتصاد، دانایی و صرفهجویی در هزینه و زمان میباشد، همگامشدن با پیشرفتهای دیگر کشورها امری لازم و ضروری است. نمایشگاه کاوراِکس (CoverEx) میکوشد گام کوچکی را در راستای پیشبرد اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه صنعت پوششهای ساختمانی بردارد. ازاینرو این عنوان نمایشگاهی پس از ساعتها تحقیق، بررسی و کار کارشناسی پیرامون معضلات این حوزه تاثیرگذار و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی، برای اولین بار در کشور تعریف شده است. امید است با برنامهریزیهای صورت گرفته بتوانیم گامی هرچند گوچک در راستای تحقق اهداف کلان کشورمان برداریم.